PJEVAJ ILI PEVAJ ?
Ivana Kužić, Ivana Pavlović, Lovro Barošević
Koliko na popularnost srpske glazbe utječe to što je mnogima ta glazba „zabranjeno voće“?
Mladenački bunt je uvijek tu i mladi uvijek rade ono što je zabranjeno i ono što roditelje nervira. Naravno da je rat imao utjecaj na slušanje narodne glazbe, cajki, sve glazbe iz Srbije i oni koji su to slušali prije rata, poslije rata više nisu, ne zato što im se ne sviđa već zato što je iz Srbije. Ne smijemo zanemariti radio stanice poput Extra Fm-a koja ima veliku slušanost. Upitno je koliko će trajati, ali njihovi producenti i tekstopisci se znaju prilagođavati. Kakva je razlika između Hrvatske i Srpske produkcije? Gledajte, srpska produkcija je kvantitativno jača. U Srbiji je jeftinije snimati i to im daje prednost. Ne postoje više vremena u kojoj hrvatski izvođači mogu odlaziti u zapadne zemlje, nemaju novaca za to, a ni potrebu jer u malo boljem studiju s dobrim producentom i osoba koja ne zna pjevati može zvučati kao Whitney Houston. |
Mnogi smatraju da je hrvatska glazba u silaznoj putanji.Je li hrvatska glazbena scena u raspadu?
Ne bih se složio da je scena u raspadu, da li je u silaznoj putanji ne znam to će vrijeme pokazati, ali ta putanja uvijek varira. Prva stvar koju površni pratitelji gledaju je važnost jednog faktora zanemarujući ostale. Ljudi vide, aha neko je napunio arenu i on automatski valja i uspješniji je od bilo kojeg hrvatskog izvođača. Što mislite kako prosječni slušatelj odnosno publika ocjenjuje valjanost nekoga? Ljudi se vode digitalnim platformama, brojem pregleda, lajkova, a to nije pokazatelj ničeg. Slušatelji imaju besplatan pristup YouTube-u i tu je lako skupit preglede, a kad su u pitanju koncerti i arene vi pomno birate za koga ćete dati svoj novac. Kada se priča o trendingu to je nikakav pokazatelj odnosno ne nikakav, ali definitivno prolazan. Onaj koji puni dvorane ima priliku opstati. Osobe koje odlaze na koncerte su većinom srednjih godina, kako to komentirate? Moramo uzeti u obzir da su ljudi srednjih godina u boljoj financijskoj situaciji, sluh im je istančaniji i nije ima problem dati novac za ono što im se sviđa. S druge strane klinci moraju štedjeti da bi otišli na koncert njima dragog izvođača. Ne treba to toliko gledati generacijski, jer klinci uvijek slušaju ono što je trivijalno. Ajmo malo situaciju usporedit sa SAD-om, country izvođači pune stadione, pop izvođači dvorane, a jazz klubove. I kod nas je nešto što je narodnjak uspješnije od popa i jazza, ne treba se oko toga toliko uzbuđivati. |